Popularita elektrických vozů neustále roste. Mezi nejvýznamnější značky na tomto trhu patří Tesla, BYD a Xiaomi, které se snaží nabízet inovativní a technologicky vyspělá vozidla. Jedna italská společnost, známá po celém světě, je však odhodlána v oblasti e-mobility vyniknout.
Po průlomu v technologii nabíjení elektromobilů během několika minut bylo odhaleno, co Ferrari plánuje v oblasti elektromobility. Již brzy značka uvede na trh elektrické Ferrari . Jedinečnost tohoto vozu spočívá v tom, že bude mít svůj vlastní charakteristický zvuk, což u jiných elektromobilů nebylo k vidění, a to ani u lídrů trhu, jako jsou Tesla, BYD nebo Xiaomi.
Na začátku letošního roku se na špionážních záběrech objevil prototyp tohoto modelu, který jezdil po italském Maranellu a jeho zvuk se podobal zvuku spalovacích motorů. Nyní bylo potvrzeno, že Ferrari vyvíjí systém simulovaného řazení. Italská firma nechce přijít o jeden z charakteristických rysů své značky: řev motoru.
Zdroj: Youtube.com
Touto simulací chce Ferrari zachovat jeho podstatu a zároveň se přizpůsobit přechodu na novou energii. Byly již podány dvě patentové přihlášky . Jedna z nich popisuje mechanismus, který využívá elektromotor k rekonstrukci řazení převodových stupňů. Řidič může toto virtuální řazení ovládat pomocí pádel na volantu, stejně jako v jiných modelech Ferrari.
Druhý patent podrobně popisuje audiosystém pro elektromobil s vnitřními a vnějšími reproduktory, které reprodukují digitálně vytvořený zvuk. Tento zvuk může být historický, moderní nebo futuristický a řidič si může vybrat mezi adrenalinovým nebo klidnějším zvukem. Součástí jsou také jedinečné zvuky pro řazení. Je tedy zřejmé, že Ferrari pracuje na systémech simulace motoru a převodovky pro své elektromobily.
Ferrari chce elektromobil se šarmem Hyundai byl první značkou, která takový systém implementovala do elektromobilu, když v modelu IONIQ 5 N zrekonstruoval přeplňovaný čtyřválcový motor s 8000 otáčkami za minutu a osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Značka Dodge rovněž vyvinula vnější a vnitřní zařízení pro generování hluku ve svém modelu Charger Daytona EV : komorový výfuk Fratzonic . V tomto případě je systém čistě zvukový, bez simulace řazení. Podobné technologie pro své elektromobily zkoumají i další značky, například BMW.
Kdy se objeví první elektromobil Ferrari Ferrari plánuje, že jeho elektromobil bude mít premiéru v roce 2026. Zatím není známo, zda budou systémy uvedené v patentech implementovány v jeho prvním voze s nulovými emisemi, nebo zda si na jejich uvedení do provozu budeme muset počkat déle. V každém případě zbývá už jen několik měsíců, abychom to zjistili. Do té doby se pozornost soustředí na „materiál z pekla“, který slibuje revoluci v bateriích elektromobilů.