<h2><strong>Podium? Ano. Výhra? Zatím žádná</strong></h2> <p><span>Na Red Bull Ringu si Charles Leclerc připsal čtvrté pódium letošní sezony. Druhé místo na startu, třetí v cíli… maximum z nevyrovnaného monopostu SF-25. Přesto na první výhru roku stále čeká.</span></p> <p><span>V šampionátu je pátý s 119 body, o krok za oběma McLareny a Maxem Verstappenem. Zarážející? Všechny letošní pódia Ferrari získal právě on. Lewis Hamilton, jeho slavný týmový kolega, zatím zůstává ve stínu.</span></p> <p><strong>Hillův stín pochybností</strong></p> <p><span>Mistr světa z roku 1996 Damon Hill Leclerca chválí. </span><em><span>„Je supertalentovaný a superrychlý,“</span></em><span> řekl pro britský The Guardian. Jenže přidává i varování.</span></p> <p><em><span>„Už teď sice válcuje Hamiltona, ale možná je až příliš spokojený v prostředí Ferrari. Když člověk příliš zpohodlní, může přestat růst.“</span></em></p> <p><span>Hill naráží na fakt, že Leclerc má za sebou už téměř 50 pódií, ale stále jen osm výher. Nikdy nezískal víc než tři v jediné sezoně. Naposledy vyhrál loni, letos zatím nic.</span></p> <h2><strong>Srdcem rudý. Ale co ambice?</strong></h2> <p><span>Leclerc opakovaně říká, že chce u Ferrari zůstat klidně až do konce kariéry. Miluje tým, jeho historii, emoce. Jenže láska sama šampionát nevyhraje.</span></p> <p><span>Ferrari opakovaně selhává na poli strategií, komunikace i odvahy riskovat. V Kanadě Leclerc veřejně zpochybnil rozhodnutí inženýrů, kteří nechtěli změnit plán, a podobně frustrovaně působil i Hamilton v Rakousku.</span></p> <p><em><span>„Ferrari jako by se bálo zariskovat. Tohle není cesta k titulu,“</span></em><span> řekl dříve i Jacques Villeneuve.</span></p> <p><strong>Leclerc versus Hamilton: tichý souboj v rudém</strong></p> <p><span>Zatímco v médiích se rozebírá hlavně Hamilton a jeho adaptace na nový vůz, ve statistikách promlouvá pouze Leclerc. Poměr interních duelů: 18:6 pro Charlese. V kvalifikacích i závodech má navrch, přesto zůstává v roli nevyužitého esa.</span></p> <p><span><span>Hrozí konec éry. Verstappen váhá, Red Bull ztrácí půdu pod nohama</span></span></p>