<p>Krnov nesouhlasí především s návrhem na zrušení prvních ranních a posledních večerních spojů v traťových úsecích Krnov - Olomouc a Krnov - Jindřichov ve Slezsku. Starosta Tomáš Hradil (Krnovští Patrioti) věří, že město s připomínkami uspěje.</p> <p><em>„Redukce těchto spojů by znamenala výrazné zhoršení dopravní dostupnosti Krnovska. Požadujeme proto zachování spojů minimálně ve stávajícím rozsahu a zároveň vedení všech osobních vlaků v úseku Krnov - Olomouc jako přímých spojů, to znamená bez přestupu v železniční stanici Moravský Beroun,"</em> řekl ČTK <strong>Tomáš Hradil.</strong></p> <h3>Propojení obou stran Jeseníků<strong> </strong></h3> <p>Město chce i doplnění spěšných vlaků na trati Krnov - Jeseník, interval 240 minut podle něj nevyhovuje. „<em>Považujeme za zásadní zlepšit dopravní propojení obou stran Jeseníků, proto navrhujeme posílení spěšných vlaků na této trati na dvouhodinový interval, a to minimálně v pátky, o víkendech a v době státních svátků. Pro cestovní ruch je stěžejní zejména přidání večerního spoje z Jeseníku do Krnova s odjezdem v 19:30 hodin,"</em> doplnil koordinátor městského mobility<strong> Michael Cestr. </strong>Iniciativu podle něj podpořilo i město Jeseník.</p> <p><em>„Považujeme za žádoucí urychlení modernizace a elektrizace železniční trati Olomouc - Krnov - Opava východ a rekonstrukce trati Krnov - Jeseník a dále nasazení moderních vlakových souprav s odpovídajícím komfortem přepravy,"</em> uvedl Hradil. Dodal, že je to důležité pro rozvoj příhraničního regionu, který loni zasáhly ničivé povodně.</p> <p>V tlaku na Správu železnic ohledně modernizace železniční trati město spolupracuje s městem Opavou a Moravskoslezským krajem. <em>„Už se podařilo prosadit schválení projektu kompletní rekonstrukce trati na vyšší rychlost a celkovou elektrifikaci, a to včetně vybudování nové spojky mimo Opavu východ a nové zastávky u krnovské průmyslové zóny,"</em> řekl odborník na železniční dopravu, krnovský zastupitel <strong>Roman Šigut.</strong></p> <p></p>