<p>Samotnému sundání předcházela několikahodinová příprava včetně zvýšení protizávaží jeřábu. <em>„Nejprve se sundaly kabely, koleje a středové plechy. Za jeřáb se konstrukce přivázala, přizvedla, zkontrolovala se ložiska a váha konstrukce, a zda se to může zvednout. Pak se usadila na montážní plochu, kde ji rozřežeme,“</em> řekl <strong>Petr Víšek</strong>, stavbyvedoucí firmy Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Samotné snesení konstrukce a umístění na břeh trvalo zhruba půl hodiny. Nosnost jeřábu je až 750 tun. Váha většího oblouku dlouhého 64 metrů byla přes 190 tun.</p> <p>Menší oblouk dlouhý 34 metrů vážil skoro 90 tun. Sundali ho před více než týdnem, rozřezali na menší díly a odvezli na deponii do Malšic na pozemek Správy železnic, kde počká na další možné užití jako mostní konstrukce, dodal Lonský. Jeho zachování si vyžádali památkáři.</p> <p>Stavbaři kamenné části mostu opravili nebo je budou ještě opravovat, zpevnili opěry a pilíře betonovou injektáží a zbývající části mostu připraví na novou konstrukci, dodal Víšek. Délka mostní konstrukce bude 174 metrů, výška 29 metrů.</p> <p><em>„Nová menší konstrukce se nachází na stavbě, je sestavená a je připravená na protikorozní ochranu a nátěr. Větší konstrukce je v současné době na dílně v Brně. Po jednotlivých dílech bude dopravena na stavbu, kde bude sestavena a vzápětí svařena a poté bude též provedena protikorozní ochrana a nátěr,“</em> řekl <strong>Marek Lonský</strong>, správce stavby ze Správy železnic. Obě konstrukce by se měly začít osazovat na přelomu října a listopadu.</p> <p>Předpokládané investiční náklady na rekonstrukci mostu budou 352,5 milionů Kč bez DPH. Podél mostu město Tábor ještě vybuduje lávku pro pěší za 41 milionů Kč. Její základní konstrukci ale už umístí stavbaři zároveň s železnými oblouky. Lávka by mohla sloužit od jara příštího roku.</p> <p>Železniční most v Táboře přes řeku Lužnici postavený v letech 1902 až 1903 podle návrhu vynálezce František Křižík se stal součástí první elektrifikované dráhy v Rakousku – Uhersku.</p>