<p>„<em>To, jak funguje okružní křižovatka u Makra, zatím není na jásání. Situaci jsem řešil se správci signalizačního zařízení Správy veřejného statku. Situace se zlepší. Dejme jim prosím čas. Křižovatka je v provozu stále teprve krátkou dobu a v pondělí byl první skutečně zátěžový den. Naladit optimálně signalizační plány potrvá, věřím, že ne déle než dva týdny. Správci mají jasné zadání ladit semafory tak, aby se doba čekání před křižovatkou zkrátila a zároveň byla na maximum využita její kapacita,“ </em>informoval <strong>Aleš Tolar</strong> (STAN), náměstek primátora pro oblast dopravy.</p> <p>Situaci podle náměstka určitě pomůže i to, až si pohyb na křižovatce osvojí řidiči. <em>„Pochopí, že při signálu zelená mohou do křižovatky rychle vjet a nemusí už dávat přednost.</em>“</p> <p>Město vydalo pro řidiče přijíždějící ke kruháči několik rad a pravidel, které by mohly v těchto dnech pomoci zlepšit situaci. Vzniklo několik signálních plánů a v příštích dnech se bude ladit jejich nasazení, aby byl průjezd ze všech šesti ramen optimální:</p> <ul> <li>Při příjezdu se s vozem řaďte do správného jízdního pruhu dle dopravních tabulí.</li> <li>V momentě rozsvícení zelené není třeba dávat přednost vozům jedoucím po křižovatce.</li> <li>Nepřejíždějte s vozem na křižovatce z pruhu do pruhu přes vymezovací pásky.</li> <li>Jako chodci respektujte semafory a přecházejte pouze na zelenou.</li> </ul> <p>Řidiči jsou ale za současného stavu zklamaní a podle jejich reakcí rozšíření kruháče na turbo okružní křižovatku nepřineslo očekávaný efekt. Spíše naopak. <em>„Doporučení pro optimální projetí turbokřižovatky u Makra. Jeďte přes město,“ </em>radí <strong>Slávek</strong>. <em>„Myslím, že by bylo férové tomu dát čas na zprovoznění a vychytání much. A ne po prvním dnu všechno kritizovat. Kdo někdy něco stavěl, ví, že nic nefunguje na zmáčknutí knoflíku,“</em> reagoval<strong> Jiří.</strong></p> <p><em>„Za mě špatně označeno. Kdybych nebyla z Plzně a nevěděla z videí, která kolují po internetu, kam který pruh vede, tak bych na 100 procent vyjela špatným výjezdem. Člověk neví, co má sledovat dříve, jestli cedule, které jsou hodně vysoko, silnici nebo semafory,“</em> popisuje své dojmy z kruhového objezdu <strong>Zdeňka</strong>.</p> <p><em>„Padesát metrů dlouhý úsek od Makra ke kruháči, osm červených, uprostřed vymazlený ostrůvek k přecházení chodců a přejezdu cyklistů. Ve 14:10 jsem nepotkala jediného chodce ani cyklistu, kruháč poloprázdný a kolony kolem! Ve 14:42 jsem projela kruháčem na západní okruh ke Globusu! Tleskám! Se slzou v oku vzpomínám na původní kruháč, který se aspoň hýbal,“ </em>píše <strong>Božena</strong>. A v podobném duchu reagoval i <strong>Pavel</strong>. <em>„Děkuji za turbokruháč. Místo 20 minut jako dřív mi to trvá 20 minut. Ještě že jste ho zrekonstruovali za ty stovky milionů a urychlili tak dopravu. Super práce.“</em></p>