V posledních dnech se sociální sítě plní příspěvky nespokojených cestujících. Nejčastější stížnosti? Změna typu vozu na poslední chvíli, rušení služeb nebo rovnou celých vagónů. Ačkoliv RegioJet informuje cestující o změnách pomocí SMS a omlouvá se za komplikace, mnozí mají pocit, že se z pohodlného cestování stává hra o štěstí – co z plánovaných služeb zůstane zachováno?
Jeden z cestujících na sociální síti Threads ironicky poznamenal, že jízda se žlutými vlaky je občas dobrodružství samo o sobě. Měl zakoupenou jízdenku do první třídy, včetně servisu, ovšem večer před cestou obdržel SMS s textem, že se ruší jeho sedadlo.
Známý dopravce začal rušit služby Krátce poté přišla další zpráva, ve které dopravce oznamuje, že z provozních důvodů nebude v daném spoji k dispozici palubní servis ani možnost objednávek z jídelního menu.
Cestujícím tak nezbývá než doufat, že ráno nebude zrušen celý spoj. Ve spoji 11.07.25 6:09 Brno–Praha došlo ke změně typu vozu. Nově přiřazená sedadla: 3/53. V případě zájmu změňte Vaši rezervaci. Omlouváme se. RegioJet. Taková zpráva přišla některým cestujícím, kteří se chystali na svou cestu z Brna do Prahy.
Podobných zkušeností přibývá. Cestující se shodují na tom, že v poslední době není výjimkou, když RegioJet změní typ vozu, ruší rezervace ve vyšší třídě nebo omezí služby. Ve veřejném prostoru přitom firma stále komunikuje důraz na komfort a zákaznický zážitek.
Pohodlí vystřídala nejistota: Noční služby dopravce mizí, stížnosti narůstají. Foto: Depositphotos.com Změny na poslední chvíli, pak automatická omluva Odpovědí bývá automatická omluva a nabídka úpravy rezervace – ovšem často už není kam. První třída je zrušena, vozy nahrazeny klasickými, a ze slíbeného luxusu zůstane obyčejné místo bez klimatizace, servisu i komfortu. Dopravce RegioJet se na svém webu odvolává na technické nebo provozní důvody, které mohou vést ke změně typu vozu, zrušení služeb či jiným komplikacím.
Takové situace se skutečně mohou stát, otázkou však zůstává, jak často se opakují a jaký vliv mají na důvěru zákazníků. Někteří cestující uvádějí, že ke změnám dochází opakovaně a bez možnosti refundace rozdílu mezi třídami. Jiní připomínají, že v létě, kdy je doprava vytížená a vlaky plné, jde o obzvlášť nepříjemnou situaci. Jistě, technické výpadky se dějí.
Ale když se ruší celá první třída nebo není dostupný ani základní servis, zákazník má právo vědět, zda mu bude nabídnuta adekvátní náhrada. V tuto chvíli se však často dozví pouze to, že má možnost změnit rezervaci – a pokud není kam, má prostě smůlu. Jedna z cestujících popsala, že jí byla zrušena jak první třída, tak celý vagón, a následně se dozvěděla, že nebude fungovat ani obsluha. „To už se pak člověk opravdu jen směje, protože je to absurdní,“ dodala.
Zklamání místo komfortu: Oblíbený dopravce ruší noční linky, lidé řeší, jak se dostanou domů. Foto: Depositphotos.com Na dotazy nikdo nereaguje Na přímé dotazy zatím společnost neodpověděla. Ve svých automatických zprávách uvádí, že se omlouvá za komplikace a snaží se situaci řešit individuálně. V diskusních fórech a komentářích ale sílí tlak na větší transparentnost a férové kompenzace. Z pohledu zákazníků nejde jen o zpoždění nebo výpadek jednoho servisu.
Jde o důvěru v dopravce, na kterého se spoléhají – a kterému často svěřují svou cestu do práce, za rodinou nebo na důležitou schůzku. Cestování vlakem by nemělo být loterií. Pokud si zákazník připlatí za služby, má právo je obdržet nebo alespoň získat jasnou informaci, proč je tomu jinak.