<p>Jak uvedla ČTK, k rozšíření město využívá podobně jako před několika lety na Malostranské bloky, které jsou z hlediska stavební legislativy dočasným dopravním opatřením a je tak mnohem jednodušší je úředně schválit. Automobilovou dopravu vedou po dobu prací přes koleje. </p> <p>Na projektu spolupracuje dopravní podnik s Technickou správou komunikací.<em>„Jedná se o dočasné opatření realizované stavebnicovým systémem „lego“, v rámci kterého DPP realizuje rozšíření nástupního ostrůvku tramvajové zastávky Staroměstská ve směru na Palachovo náměstí, TSK úpravy světelné signalizace a prostoru pro chodce mimo ostrůvku,"</em> sdělil redakci Pražské Drbny mluvčí dopravního podniku <strong>Daniel Šabík</strong>.</p> <p></p> <p>Důvodem aktuálního rozšiřování je uzavření stanice metra Staroměstská, která po požáru eskalátoru slouží jen pro výstup. <em>„Vzhledem k množství cestujících, kteří tuto zastávku využívají a s ohledem na jejich bezpečnost bylo vhodné přistoupit k bezodkladnému zkapacitnění nástupního ostrůvku,"</em> vysvětlil Šabík.</p> <p>Ostrůvek by měli zprovoznit v pondělí 4. srpna. <em>„DPP bude po zprovoznění ostrůvku sledovat a vyhodnocovat provoz tramvajových linek, zejména s ohledem na průjezdnost oblastí v kombinaci s individuální automobilovou dopravou,"</em> dodal Šabík. </p> <p><em>„Je to dočasné řešení bez stavebního povolení z důvodu problémům stanice metra Staroměstská. Uvidí se, zda se vyplní předpověď DPP a budou se zpožďovat tramvaje, či nikoliv. Vyhodnotí se a buď se vrátí původní stav, nebo se udělá vše natrvalo,"</em> sdělil na Facebooku radní Prahy 1 pro dopravu <strong>Vojtěch Ryvola</strong>. </p> <p>Ostrůvek má jen jeden a půl metru na šířku a jeho velikost byla terčem kritiky, cestující se na něj totiž mohdy sotva vešli. Problém měli i vozíčkáři a rodiče s kočárky. Jeho zvětšení už řešilo vedení města dříve. <em>„Když jsem byl náměstek pro dopravu, rozšíření jsme připravili, projednali s památkáři a povolili. Ostrůvek se měl podle plánu upravit v březnu 2023. Dopravní podnik už měl dokonce nakoupené i nové dočasné obrubníky. Jenže v únoru se změnila magistrátní koalice a politici ODS a Pirátů připravený projekt rozšíření najednou zařízli. Poté jsme několik let slýchali pohádky o tom, jak se nejprve musí zpoplatnit průjezd centrem, projednat vše s městskými částmi a kdesi cosi,"</em> napsal na síti X předseda Prahy sobě a bývalý náměstek primátora pro dopravu <strong>Adam Scheinherr</strong>.</p>