Správa železnic získala pravomocné povolení záměru pro nové nádraží na Letišti Václava Havla, které je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno. Dokončení první podzemní stanice na české železnici se plánuje v roce 2030. Pro financování se využije partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP), celkové náklady dosahují přibližně 6,5 miliardy korun. Povolení záměru znamená důležitý krok k samotnému zahájení stavby, které se plánuje v roce 2027. Práce potrvají tři roky, provede je koncesionář vybraný v soutěžním dialogu pro projekt PPP, který zajistí také stavbu navazujících úseků z letiště k nádraží v Ruzyni a dále do Veleslavína. Podzemní nádraží na letišti budou tvořit dvě koleje, mezi kterými se bude nacházet oboustranné nástupiště. Cestující se z něj dostanou pohodlně do obou letištních terminálů. Celý projekt koordinuje Správa železnic se záměry Letiště Praha, se kterým už také podepsala dohodu o spolupráci. Cílem je, aby nové nádraží odpovídalo standardům moderního letištního provozu. Stavba je proto navržena s důrazem na jednoduchost a nadčasový design. <em>Zdroj: Správa železnic</em>