<p>Sdružení firem zajistí vyhotovení geometrických plánů pro rozdělení pozemků, zajištění znaleckých posudků a uzavírání kupních a nájemních smluv. Hodnota rámcové smlouvy může činit až 85 milionů korun. Majitelé pozemků už obdrželi úvodní informace k výkupu i dotazník zjišťující jejich postoj k prodeji. Po vytyčení hranic a určení obvyklé ceny znaleckými posudky budou konečné částky stanoveny podle koeficientů v souladu se zákonem o urychlení výstavby strategické infrastruktury.</p> <p><em>"Po získání kladného stanoviska EIA, tedy procesu posouzení vlivu na životní prostředí, se v úseku z Prosenic do Ostravy-Svinova posouváme k dalšímu kroku – výkupu nezbytných pozemků. Specializovaná firma zajistí, že majitelé pozemků dostanou veškerou podporu pro hladký průběh procesu a dialog s nimi bude veden korektně, podle nejvyšších profesionálních standardů," </em>sdělil generální ředitel SŽ <strong>Jiří Svoboda</strong>.</p> <p></p> <p>Úsek vysokorychlostní trati z Prosenic do Ostravy-Svinova bude dlouhý 63 kilometrů a stane se součástí páteřního spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Zároveň naváže na přeshraniční část směřující do Polska, na Katovice a Varšavu. Projekt má být realizován formou partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). S ministerstvem dopravy a Mezinárodní finanční korporací už SŽ zahájila přípravu koncesní smlouvy a zadávací dokumentace pro výběr koncesionáře, který trať postaví a bude provozovat.</p> <p>Dvoukolejná vysokorychlostní trať Moravská brána mezi Brodkem u Přerova a Ostravou-Svinovem bude celá měřit 74 kilometrů. Ministerstvo životního prostředí na začátku června vydalo souhlasné stanovisko EIA na 63,4 kilometru dlouhý úsek mezi Prosenicemi u Přerova a Ostravou. Stavba celé trati z Brodku u Přerova do Ostravy si vyžádá investici 60 až 80 miliard korun. Vysokorychlostní trať bude pouze pro osobní vlaky. Jezdit po ní budou moci rychlostí až 320 kilometrů za hodinu, nyní je to 160 kilometrů za hodinu.</p>