V Austinu je 27°C, teplota tratě je 44°C a vítr fouká okolo 13 km/h.
Jediný Charles Leclerc startoval z top 10 na červené sadě pneumatik, ostatní nasadili středně tvrdou sadu.
Start
Skvělý odpich na startu měl stejně jako ve sprintu Max Verstappen, z nejměkčí sady profitoval Charles Leclerc, který zvolil nájezd do první zatáčky ze široka a posunul se na druhou pozici před Landa Norrise.
Na konci prvního kola zavlály na krátko dvojité žluté vlajky kvůli Alexovi Albonovi. Zároveň Max Verstappen měl náskok přes 1,4 sekundy na druhého Charlese Leclerca.
3. kolo
Lando Norris vytvářel tlak na Monačana, naznačil útok ve 12 zatáčce, ale pilot Ferrari prozatím odolal.
4. kolo
Opět je Lando Norris nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca, který začal doplácet na červenou sadu pneumatik. Mezitím Max Verstappen má náskok přes 3,5 sekundy.
6. kolo
Andrea Kimi Antonelli se propadl na poslední pozici! Ital měl kolizi s Carlosem Sainzem! Španěl nedobrzdil do zatáčky číslo 15 a sestřelil pilota Mercedesu. Jezdec Williamsu odstavil monopost před poslední zatáčkou, byly vyvěšeny žluté vlajky a následně aktivován virtuální safety car.
Andrea Kimi Antonelli prozatím pokračuje v závodě.
8. kolo
Během virtuálního safety caru zastavil Alex Albon, který obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na poslední pozici.
9. kolo
Závod byl opět restartován, ale pořadí se nezměnilo. Charles Leclerc ale dokázal poodjet Landu Norrisovi, konkrétně rozestup byl přes 1,5 sekundy.
13. kolo
Lando Norris opět stáhl Charlese Leclerca, byl lehce přes sekundu za ním.
14. kolo
Monačan bedlivě sledoval třetího Landa Norrise ve zpětných zrcátkách, protože reportoval porušení traťových limitů u Brita.
15. kolo
Lando Norris zaútočil do zatáčky číslo 13, Charles Leclerc prozatím ukázal skvělou defenzivu a udržel druhou pozici.
17. kolo
Max Verstappen se mezitím vzdálil na 7 sekund. Lando Norris opět pokukoval po šanci, ale Monačan prozatím v kritických zatáčkách hlídal výjezdy.
19. kolo
Lando Norris opět zaútočil, ale Charles Leclerc mistrovsky udržel McLaren za sebou. Monačan z červené sady pneumatik ždímá absolutní maximum.
21. kolo
Lando Norris byl upozorněn černo-bílou vlajkou, pokud poruší opět limity dostane penalizaci. Brit se poučil a dokázal konečně předjet Charlese Leclerca. Max Verstappen měl náskok přes 10,5 sekundy.
22. kolo
Proběhl interní souboj mezi piloty Ferrari, Charles Leclerc byl mimořádně tvrdý ke svému týmovému kolegovi. Monačan na konci kola zajel do boxů, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici.
23. kolo
Na zastávku Ferrari nikdo nereagoval. Andrea Kimi Antonelli předváděl skvělou jízdu, protože předjel Franca Colapinta a posunul se na čtrnáctou pozici.
24. kolo
Esteban Ocon stavěl teprve jako čtvrtý pilot z celého startovního pole.
26. kolo
Charles Leclerc dojel Sauber Nica Hülkenberga a posunul se na osmou pozici a jal se stíhat Olivera Bearmana.
27. kolo
Max Verstappen reportoval, že pneumatiky začínají být záludné.
28. kolo
Charles Leclerc se posunul na sedmou pozici. Monačan prozatím své pneumatiky šetřil, pravděpodobně se pokusí dojet do cíle bez další zastávky.
29. kolo
Další obětí Monačana byl Júki Cunoda, který po předjetí zamířil do boxů, červenou sadu pneumatik a vrátil se na jedenáctou pozici. Týmy se snaží vyhnout tvrdé sadě pneumatik, protože nenaplnila očekávání a proto mnoho pilotů prodloužilo svůj první stint.
30. kolo
Oscar Piastri v boxech, obul použité softy a vrátil se na sedmou pozici.
31. kolo
Na zastávku McLarenu reagoval Lewis Hamilton, vrátil se před Australana na šestou pozici a měl obuté softy. V boxech byl taktéž Andrea Kimi Antonelli.
32. kolo
Na konci kola zajel ke svým mechanikům Lando Norris, lehce pomalejší zastávka – 3,8 sekundy, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici za Charlese Leclerca.
33. kolo
Max Verstappen zamířil do boxů, perfektní zastávka v boxech, měkká sada pneumatik a zůstal na prvním místě, protože druhý George Russell taktéž zajel do boxů. Brit obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici.
34. kolo
Max Verstappen tak měl náskok necelých 6 sekund před Charlesem Leclercem. Lando Norris na Monačana zrtácel 3 sekundy.
35. kolo
Oliver Bearman málem srazil Júkiho Cunodu. Japonec ho donutil při brzdění vjet mimo trať a dostal hodiny. Brit to ohodnotil tak, že pilot Red Bullu se pohnul při brždění.
38. kolo
Lando Norris dotáhl ztrátu na Charlese Leclerca a mohl začít využívat systém DRS. Zároveň byl svým závodním inženýrem upozorněn, že nesmí porušit traťové limity jinak dostane penalizaci 5 sekund.
40. kolo
Lando Norris oznámil, že mu odešly jeho pneumatiky. Na to okamžitě reagoval Red Bull, který Nizozemcovi reportoval, že si má dávat pozor na pneumatiky.
43. kolo
Max Verstappen prohlásil, že najednou začal klouzat na červené sadě pneumatik.
49. kolo
Lando Norris chvíli zchladil své pneumatiky a následně se na Monačana opět dotáhl a mohl využívat systém DRS.
51. kolo
Lando Norris zaútočil do první zatáčky na pilota Ferrari, ale Monačan útok očekával a na výjezdu se vrátil na druhou pozici. Nicméně ke konci kola se Brit dostal na druhou pozici.
55. kolo
Do první zatáčky probíhal interní souboj pilotů Alpinu, konkrétně boj o sedmnáctou pozici. Vítězně vyšel Franco Colapinto.
Cíl
Vítězem se stal Max Verstappen, který opět stáhl ztrátu na piloty McLarenu a boj o titul se začíná dramatizovat. Lewis Hamilton měl namále ve třetím sektoru posledního kola, ale dokázal se udržet na čtvrté pozici. Brit si dokonce myslel, že má defekt.