Spolupráce mezi automobilkami může být ošemetná, ale když se povede, může vyústit ve výjimečné produkty. Jedním z příkladů úspěšné spolupráce je partnerství společností Renault a Nissan při vývoji malých elektromobilů pro evropský trh.
Nový Nissan Micra je sourozencem elektrického Renaultu 5 a sdílí s ním pevný základ, který slibuje úspěch. Výzva však spočívá v překonání nostalgie a ikonického designu Renaultu 5, který si získal pozornost zákazníků.
Technické specifikace Nissanu Micra
| Nissan Micra |
KAROSERIE | Pětimístný hatchback. |
ROZMĚRY A HMOTNOST | Délka 3,97 m, šířka 1,87 m, výška 1,49 m a rozvor 2,54 m. Hmotnost od 1 377 kg. |
ZAVAZADLOVÝ PROSTOR | 326 litrů. |
MAXIMÁLNÍ VÝKON | 110 kW (150 k). |
SPOTŘEBA WLTP | 14,2 až 14,7 kWh/100 km. |
EKOLOGICKÝ ODZNAK. | Nulové emise. |
POMOCNÉ JÍZDNÍ SYSTÉMY (ADAS) | Potvrzeno minimum požadované Evropskou unií. Upozornění na mrtvý úhel pro výstup cestujících. Nouzové brzdění vpředu a vzadu. Centrování do jízdních pruhů. |
OSTATNÍ | Operační systém postavený na platformě Android Automotive, kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Displej s úhlopříčkou 7,1″ nebo 10,1″ pro přístrojovou desku a 10,1″ pro hlavní jednotku. |
ELEKTRICKÝ HYBRID | Č. |
PLUG-IN HYBRID | Ne. |
ELEKTRICKÝ | Ano. 90 kW (122 k) verze s baterií o kapacitě 40 kWh a 110 kW (150 k) verze s baterií o kapacitě 52 kWh. |
CENA | K dispozici nyní: - 40 kWh (122 k) s baterií: od 29 100 eur (713.000 Kč).
- 52 kWh baterie (150 k): od 34 150 eur. (836.000 Kč)
|
Nejsilnější stránky vozu
Nissan Micra stojí před významným úkolem: prosadit se na trhu, kde se již prosadil jeho „velký bratr“, Renault 5. Micra má však solidní základ, na kterém může stavět, a japonští designéři tvrdě pracovali na tom, aby ji vizuálně odlišili.
Pokud jde o design, Nissanu Micra se podařilo vytvořit vlastní styl. Ačkoli má podobnost s elektrickým Renaultem 5, Micra má futurističtější design. Její výrazné kruhové dělené přední a zadní světlomety jsou jasným ukazatelem toho, že se jedná o japonský elektromobil, nikoliv o pouhou kopii Renaultu 5.
Uvnitř jsou rozdíly jemnější. Design přístrojové desky je podobný, ale Micra se od něj odlišuje barvou a detaily výbavy. Na rozdíl od Renaultu 5 nemá Micra sedadla s čalouněním imitujícím klasické písmeno „H“ ani podsvícený plast s názvem francouzského vozu.
Informační a zábavní systém Micry založený na systému Android Automotive nabízí jedinečné rozhraní, které uživatelům umožňuje využívat služby Google a také Android Auto a Apple CarPlay, které kopírují jejich mobilní telefony.
A co výkon?
Z hlediska technických možností nabízí nový Nissan Micra dvě kombinace motoru a baterie. Varianta s kapacitou 40 kWh zajišťuje schválený dojezd 319 kilometrů a je vybavena motorem o výkonu 122 koní. Verze s 52 kWh nabízí dojezd 419 kilometrů a motor o výkonu 150 koní. Zájemce o skutečné zkušenosti s dojezdem odkazujeme na testy Renaultu 5.

Zdroj: Youtube.com
Další zajímavostí Nissanu Micra je systém nabíjení. Menší baterii lze dobít maximálně na 100 kW, zatímco větší zůstává na 80 kW. To znamená, že nabití z 15 na 80 % baterie trvá přibližně 30 minut. Kromě toho může vůz nabíjet střídavým proudem o maximálním výkonu 11 kW a má funkci V2L, která mu umožňuje dodávat elektřinu dalším zařízením.
Nový Nissan Micra je nejen založen na pevné platformě sdílené s Renaultem 5, ale podařilo se mu také vytvořit vlastní vizuální a technickou identitu. Díky výraznému designu, vyspělému informačnímu a zábavnímu systému a efektivním možnostem nabíjení má Micra dobré předpoklady konkurovat na trhu malých elektromobilů.