Patří mezi výrazné scenáristy své generace a současně působí jako kreativní producent na Nově. Na kontě má - ať již jako autor či producent - TV seriály a minisérie jako Dukla 61, Devadesátky, Ochránce, Smysl pro tumor, Iveta nebo Štěstíčku naproti. Kromě toho stál i u zrodu superúspěšných filmů Vyšehrad. Dalším hostem podcastu První liga byl Matěj Podzimek. Jako scenárista je doposud spjatý s Českou televizí, pro kterou (spolu)napsal scénáře seriálů Devadesátky, Ochránce, Smysl pro tumor, Dukla 61, Metanol nebo Ratolesti. Pro Novu zase vyprodukoval seriálové projekty Iveta, Taneční, Štěstíčku naproti plus dlouhé roky pracoval na výrobě Ulice. "Jsem externí spolupracovník obou televizí. Nova mi toleruje psaní pro Českou televizi a zároveň jsem externí spolupracovník Novy. Opravdu odděluji tyto dvě profese. Pro mně a pro mé kolegy jsou veřejnoprávní a komerční sektor dvě různé věci a rozumíme tomu, proč je nutné zejména ten veřejnoprávní obohacovat," uvedl Matěj Podzimek.
Zároveň si nedokáže představit, že byl psal scénáře i pro televizi Prima, tedy konkurenci Novy. "Prima pro mne něco jako Slavia. Velmi je respektuji. Myslím, že mají za sebou opravdu dobré věci, ale pracuji pro Novu dvacet let, pro Českou televizi jedenáct. Mně tato kombinace dává smysl. Nikdy jsem o práci pro Primu neuvažoval. Pokud bych takový nápad měl, tak tady bych rozuměl tomu, že by to bylo explicitně zakázáno," komentoval Podzimek.
Jakožto scenárista nepracuje nikdy sám, vždy je s někým ve dvojici. Ať již to byl Tomáš Feřtek v případě Ochránce, Lenka Szántó u Metanolu nebo Josef Mareš v případě Devadesátek. "Většinou jsem ten, kdo dělá s někým, kdo je nositelem námětu. Z časových důvodů, zejména, ale i proto, že mně to takto vyhovuje. Dá se říci, že látky přicházejí za mnou. Takže u sebe mohu do jisté míry kombinovat profesi scenáristy a producenta. Nemám je v sobě nijak propojené," vysvětluje Podzimek.

Náhoda tomu chtěla že zrovna tento podzim se ve vysílání ČT objeví nový seriál Ratolesti, který Podzimek napsal spolu s Tomášem Feřtekem, zároveň na streamovací platformě Oneplay (TV Nova) budou ke zhlédnutí dvě série - Štěstíčku naproti Marka Najbrta a Slovan Liberec: Zpátky na vrchol Michala Samira, které Podzimek produkoval. Obavy ze vzájemné kanibalizace diváků nemá. "Vzhledem k tomu, že Štěstíčku naproti a Slovan Liberec půjdou ve streamingu, tak k diváckému překryvu nedojde. Pokud by to na sebe narazilo v lineárním vysílání, tak tam bych to jako potíž chápal. Navíc laděním i tématy Ratolestí a Štěstíčku naproti - neumím si představit věci, které by od sebe byly dále, než tyto dva tituly. Myslím, že budou oslovovat úplně odlišné skupiny diváků."
Podle Podzimka se česká audiovize za poslední roky posunula kvalitativně výrazně nahoru. "Čeští scenáristé stále nemají v celém procesu vzniku audiovizuálního díla odpovídající postavení, ale za těch dvacet let, co v tomto průmyslu působím, se to neuvěřitelně zlepšilo. Uvedu to na příkladu seriálu Štěstíčku naproti. S oběma scenáristy jsem v živém kontaktu doteď. I během postprodukce se je snažím do toho vtahovat, ptám se jich, co na to říkají. Pro mne je součinnost autora, který o látce ví nejvíce, je zásadní. A mám pocit, že stejně to takto bere i celý trh. Zároveň stále platí, že české kinematografii chybí zkušení dramaturgové. Dobří dramaturgové jsou nedostatkové zboží," tvrdí Podzimek.
"Audiovize je v kondici čím dál lepší. Zejména pokud jde o řemeslnou kvalitu, jak jsou ty věci natáčeny, ale i napsány. Přál bych si, aby se více vztahovala k současnosti. To znamená méně bezpečných dobovek. Aby až se mě dcery za patnáct dvacet let zeptají, na co se mají podívat, co bude vypovídat o době roku 2025, tak bych si přál, abych jim mohl říci nějaké dílo. Dlouhodobě postrádám větší odvahu věnovat se současné době."