Čínský technologický gigant potvrzuje svůj příchod na evropský trh v roce 2027 poté, co za pouhé čtyři roky od svého vstupu do tohoto odvětví dobyl Čínu s nekonečnými pořadníky.
Lukrativní podnikání společnosti Xiaomi v oblasti elektromobilů konečně opustí exkluzivitu čínského území. Podle serveru Electrek společnost již dlouho uvažuje o uvedení svých vozů na další trhy, včetně Evropy. Výrobce už dávno není „pouhým“ výrobcem mobilních telefonů, to není nic nového. To, že se stal jedním z nejúspěšnějších jmen s automobily, na jejichž koupi se čekají dlouhé fronty, stojí za povšimnutí.
A to vše s ohledem na to, že jsou to teprve čtyři roky, co asijský gigant oznámil, že se vrhá na elektromobilitu, přičemž si zachovává svůj byznys s domácími spotřebiči a pokračuje ve vývoji chytrých telefonů, jako je nejnovější Xiaomi 15 Ultra a jeho obrovský fotografický výkon. Od svého vstupu na automobilový trh pracuje společnost Xiaomi na inovativních technologiích pro svá elektrická vozidla, jako jsou pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS) a řešení rychlého nabíjení, které by mohly být rozhodujícími faktory pro její úspěch v Evropě.
Automobily Xiaomi přijdou do Evropy v roce 2027
Vlastní prezident společnosti Xiaomi, William Lu, potvrdil plány na prodej elektromobilů společnosti v Evropě. Jedinou nevýhodou jeho oznámení je, že si budeme muset ještě rok a půl počkat, než si je zde budeme moci koupit, a navíc se zdá, že termín vstupu na kontinentální trh se teprve zkoumá a připravuje. Tento čas navíc umožní společnosti Xiaomi přizpůsobit své vozy evropským předpisům, které jsou z hlediska emisí a bezpečnosti notoricky přísné.
Automobilka čínského giganta se již na evropské půdě proslavila, když na legendárním okruhu Nürburgring zajela nejrychlejší kolo pro elektromobil, čímž překonala předchozí rekord. To jim vyneslo pozvání k účasti na exkluzivním testovacím programu okruhu a něco, co bylo popsáno jako „dalekosáhlé partnerství“: mimo jiné budou mít na trati reklamu své značky a bude po nich pojmenována zatáčka na trati Grand Prix. Takováto spolupráce nejen zviditelňuje značku, ale také staví Xiaomi do pozice seriózního hráče na evropském automobilovém trhu.
Nová konkurence pro místní automobilky
Ostatní evropští výrobci, jako například Ferrari, si této záležitosti všimli, což čínské firmě posloužilo k tomu, aby získala větší váhu na novém trhu, který chce co nejdříve dobýt. Váhu, kterou s ohledem na problémy s uspokojením poptávky, s nimiž se setkává, výrobce zřejmě neodmítne, a proto plánuje zvýšit výrobní kapacity. Schopnost společnosti Xiaomi integrovat ekosystém svých výrobků, od chytrých telefonů až po zařízení pro chytrou domácnost, by navíc mohla nabídnout jedinečnou uživatelskou zkušenost, která evropské spotřebitele osloví.

Zdroj: Youtube.com
V každém případě se lidé z oboru domnívají, že uvedení vozů Xiaomi na evropský trh by mohlo trvat až dva roky nebo dokonce déle, oproti mnohem optimističtějším prognózám čínského výrobce. Uvidíme, jak to dopadne. Prozatím je jisté pouze to, že v Evropě budou její vozy nejen k vidění, ale také ke koupi. Vstup Xiaomi na evropský trh s elektromobily by mohl zintenzivnit konkurenci a urychlit zavádění čistých technologií na tomto kontinentu.