Umělá inteligence (AI) se stala nejdůležitějším technologickým odvětvím současnosti. Přímým důsledkem je, že lidé jako Mark Zuckerberg hledají způsoby, jak zvýšit výkonnost tohoto odvětví, ale narážejí na důsledky svých vlastních ambicí. Jiní zase bez rozpaků přiznávají, že nahradili tisíce zaměstnanců modely založenými na umělé inteligenci, což stále vyvolává kontroverze. Ve skutečnosti existují důkazy, které ukazují, že navzdory zájmu některých manažerů je k nápravě nedostatků umělé inteligence zapotřebí lidských odborných znalostí.
Pracovní příležitosti na trhu protkaném AI technologiemi
Umělá inteligence v posledních letech výrazně pokročila a modely, jako jsou GPT-3 a DALL-E společnosti OpenAI, jsou schopny generovat vysoce kvalitní text a obrázky. Tyto modely však nejsou neomylné a často produkují výsledky, které postrádají přesnost nebo kulturní kontext. Je to proto, že umělá inteligence, přestože dokáže zpracovávat velké množství dat, nedokáže plně kopírovat lidskou intuici a úsudek. Algoritmus může například vygenerovat technicky správný obrázek, ale bez emocionálního nádechu nebo hloubky, kterou by mohl přinést lidský umělec.
Jak upozorňuje TechSpot, generativní umělá inteligence na papíře nelikviduje profese, ale spíše vytváří nové role, které opravují, zdokonalují a dodávají automatizované práci emocionální nuance. V důsledku toho se několik společností v oboru obrací na lidské profesionály se záměrem opravit nebo přepracovat obsah generovaný umělou inteligencí, protože zjistily, že velká část z něj je chybná. Designéři, jako je Lisa Carstensová, jsou neustále pověřováni opravami log nebo vizuálních děl generovaných umělou inteligencí, protože obsahují řadu závažných chyb.
Nová profese: Korektor umělé inteligence
Ačkoli jsou tyto zakázky méně výnosné, podařilo se jim stát se záchranným lanem, které přináší mnoha kreativcům další příjem. Jen před několika dny vyšla zpráva, která odhalila, že 95 % obchodních experimentů s umělou inteligencí nepřineslo návratnost investic, což mnozí považovali za definitivní důkaz nízké ziskovosti umělé inteligence. Největší překážkou této technologie však není tato skutečnost, ale to, že se nedokáže poučit ze zpětné vazby, pokud se nedokáže přizpůsobit kontextu.
Dokonalým příkladem jsou platformy Upwork, Fiverr nebo Freelancer.com, které zaznamenaly prudký nárůst poptávky související s lidskou prací v oborech, jako je ilustrace, design nebo psaní. Například Fiverr zaznamenal 250% nárůst v oblasti výklenkových zakázek, jako jsou ilustrace knih nebo webdesign na zakázku. Je to tedy dokonalý důkaz zájmu o lidi, kteří umí opravovat chyby umělé inteligence, což je obor, který se neustále rozrůstá.

Zdroj: Youtube.com
Mnoho společností si již několik měsíců všímá, že spotřebitelé a publikum obsah vytvořený umělou inteligencí zcela odmítají. Je to v podstatě proto, že mají pocit, že dílo nemá žádnou emocionální hloubku– příkladem může být úvod umělé inteligence k filmu Secret Invasion od společnosti Marvel. Profesionálové v oblasti programování (například) by tak mohli ve své kariéře udělat obrat o 180º, protože pravděpodobně přejdou od vytváření aplikací od nuly k revizi chybných aplikací, které jako základ využily AI.