Radikální proměny v politické komunikaci budou jedním z témat letošního ročníku největší oborové konference Forum Media, která se uskuteční 25. listopadu v O2 universu. Vystoupí například Mark Gray z aparátu Evropské komise zodpovědný za formování komunikačních strategií EU. „Nejde jen o to bojovat s nepřátelskými narativy, Evropa musí vyprávět vlastní pozitivní příběhy,“ říká Gray.
Atentát na radikálního republikánského influencera Charlieho Kirka, koncentrace médií v rukách oligarchů, stále napjatější vztahy mezi médii a státní mocí v některých zemích, i tyto události se stanou tématy letošního ročníku konference Forum Media.
Právě politická komunikace totiž bude jedním z velkých témat jubilejního 25. ročníku největší středoevropské akce svého druhu.
Forum Media se uskuteční 25. listopadu v O2 universu. Více informací o programu a speakerech a možnost nákupu vstupenky najdete na Forummedia.cz.
HlídacíPes.org je mediálním partnerem konference.
Zaměřeno (nejen) na mladé
Tomu odpovídá také skladba letošních zahraničních vystupujících. Jedním z nich bude například Mark Gray, vedoucí politické strategie a komunikace generálního ředitelství pro mezinárodní partnerství Evropské komise.
Mimo jiné bude hovořit o tom, jak evropské instituce vytvářejí dlouhodobé strategie pro fungování v zemích, jako je Indie nebo africké státy. A zejména na místní mladé občany. Důležitou roli podle něj hraje zejména sport.[souvisejici]
„Když chcete oslovit mladé, těžko to zvládnete tiskovou zprávou ministerstva. V Africe je 70 procent obyvatel ve věku 18 až 35 let a právě sport je tam obrovskou vášní. V Česku je sice silná fanouškovská základna kolem fotbalu i hokeje, ale mohu vás ujistit, že afričtí fotbaloví fanoušci jsou minimálně stejně zanícení, spíše ještě víc. A pokud chcete publikum oslovit, musíte za ním jít tam, kde opravdu žije,“ říká Mark Gray.
Gray také bude mluvit o možnosti boje s dezinformacemi. Klíčové podle něj je nezůstávat defenzivním, ale naopak „aktivně vytvářet vlastní pozitivní příběhy“.
Politické komunikaci se pak bude věnovat také jeden z panelů APRA navazující na jarní konferenci k etice volebních kampaní.
Jak bojovat s nepřátelskými příběhy
O boji s dezinformacemi bude mluvit i Britka Farzana Baduelová, nastupující šéfka vlivného institutu CIPR.
Baduelová se zabývá formální stránkou boje s dezinformacemi zejména ve veřejných institucích, včetně těch velkých nadnárodních, jako je například Světová zdravotnická organizace (WHO).
„Tyto instituce už vyčlenily samostatné týmy na zachytávání a následné potírání dezinformací. Jde zejména o včasnost zachycení dezinformační kampaně, sledování narativů a následná reakce prostřednictvím věrohodných informací,“ říká Baduelová.
„Dezinformace jsou dnes často systematické, organizované a podporované státními aktéry. Naše reakce proto musí být stejně organizovaná, koordinovaná a především proaktivní,“ dodává.
Na akci vystoupí také ředitel maďarského největšího opozičního týdeníku Magyar Hang (Maďarský hlas) Csaba Lukács. Ten bude mluvit o napjaté situaci v zemi před volbami.
„Doufejme, že volby proběhnou. Může se stát, že Orbán řekne, že jsme ve válečném stavu a na volby není čas,“ říká Lukács.
A tématu politické komunikace se bude věnovat také scéna PR Summit, jehož program vzniká ve spolupráci s APRA. Krom jiného se zaměří na etiku politické kampaně a na to, jak tu letošní vnímala veřejnost.
Na konferenci Forum Media dále vystoupí řada zahraničních i tuzemských speakerů. Vedle politické komunikace se budou věnovat také vlivu umělé inteligence na fungování konkrétních firem, ale také celého sektoru i společnosti, zároveň nabídne řadu case studies od světoznámých agentur.
Autor textu je šéfredaktorem časopisu Marketing & Media